Onderzoek
ASC is betrokken bij onderzoekprojecten voor de scheepsbouw. Het
betreft projecten voor zowel zeegaande schepen als ook de binnenvaart .
Referenties:
onder anderen zijn uitgevoerd:
Project "Innovation inland waterway vessels" Part
Structural Design, a new design procedure (Stichting BOS)
Project "Industrial Fabrication of Double Hull Structures"
Part Engineering (Stichting BOS) We zijn gespecialiseerd in nauwkeurige bepaling van het
constructiegewicht op basis van een snel te genereren model
van de constructie
Bepaling van bouwkosten door middel van Activity Based Costing kunnen wij met het zelfde model uitvoeren. Dit
is voorals van belang bij het vergelijk van verschillende
constructieconcepten maar ook bij een vergelijk van bouwlocaties.
Opmerkelijke besparingen in gewicht zoals ook in kosten zijn
mogelijk.
Enkele eigen ontwikkelingen zijn:
Numerical methods to calculate the longitudinal bending moments and
the accuracy problem of still water bending moments
"Longitudinal Weight distribution of ship's structure"
Support of first independent Cargo Tanks in chemical
carriers
Innovatie
Innovatie is een must om in de concurrentiestrijd van scheepsbouw te
kunnen overleven.
Wij
kunnen uw partner zijn om de best mogelijke oplossing te vinden bij
problemen in scheepsconstructies. Scheepsconstrcutiegewicht en
bouwkosten zijn de te minimaliseren parameters in de internationale
concurrentiestrijd.
Wij geloven erin dat dit kan zonder verlies aan kwaliteit en bij
voldoende sterkte.
Onze
software tools zoals CASTOR zijn er specifiek voor ontwikkeld om op
dit gebied de mogelijkheden om te zetten in voordelen voor elk
specifiek ontwerp.
Waarom zou u de mogelijkheden voor het besparen
van constructiestaal en bouwkosten niet benutten? Hebt u wel
een
plan en de mogelijkheden voor het bewaken van de toename van het
constructiegewicht tussen voorontwerp en oplevering?
ASC kan u de twee volgende stellingen aantonen en u helpen daaruit de
consequenties te trekken:
De
kosten van het middenschip zijn materiaalintensief. Een maximaal
profijt wordt gerealiseerd door bij het ontwerp te letten op
minimale materiaalkosten in relatie met een geavanceerde
productiestraat
De kosten van de scheepseinden zijn
arbeidsintensief. Ontwerp en productieproces hebben een significante
invloed op deze kosten. Er zijn opmerkelijke hoge verschillen
geconstateerd waarbij het gehele ontwerp - niet alleen het ontwerp van
de constructie - van grote invloed zijn. Productielijn en aanbouwvolgorden zijn eveneens factoren van grote invloed op
de
kosten.